Edukacija

Dječja radionica

Posljednja likovna radionica u ovoj školskoj godini inspirirana je skulpturom „Žena pored mora“.

Proučavat ćemo način na koji je Meštrović u broncu prenio trenutke odmaranja pored obale mora te prikazati vlastito viđenje istoga motiva dijeleći osobne doživljaje.

Pridružite nam se na posljednjoj radionici prije ljetnih praznika.

Radionica je prikladna za djecu od 5 do 12 godina.

Prijave na: 021 340 800 i mim@mestrovic.hr

23. Edukativno-muzejska akcija povodom Međunarodnog dana muzeja

Galerija Meštrović sudjeluje u 23. Edukativno – muzejskoj akciji povodom Međunarodnog dana muzeja 18. svibnja 2018., a akciju ove godine obilježava tema „lađa“.

Kao i što sam opis akcije naglašava, od velike je važnosti svu ljubav i znanje prema baštini ukrcati na jednu veliku lađu koja će potom tu ljubav dijeliti s ostalima, te na taj način širiti svijest o ulozi i važnosti naše kulturne baštine.

Kipar Ivan Meštrović trebao je lađu koja će njegovo remek djelo odvesti preko oceana do daleke Amerike. Zamislite samo kolika je „lađa“ bila potrebna da se dva velika brončana Indijanca izrađena u Zagrebu dopreme sve do obale Sjeverne Amerike! I sam je Meštrović uvijek birao brod ispred aviona kad je trebao daleko putovati jer se leta avionom bojao.

Tijekom trajanja akcije, u suradnji sa Školom likovnih umjetnosti Split, izradit će se crteži i modeli Indijanca koji će potom „otploviti“ u svojoj lađi.

Tijekom trajanja akcije, uz kreativan rad, posebno ćemo se usredotočiti na Meštrovićeve odlaske u Ameriku te iznimno zanimljive spomenike podignute Indijancima u Chicagu.

Slike i modeli koje će izraditi učenici Škole likovnih umjetnosti Split predstavljat će scenografiju obilježavanja Međunarodnog dana muzeja. Vrhunac akcije je u petak 18.5.2018., na sam Dan muzeja kada će najmlađi posjetitelji moći „dovršiti“ ranije napravljene skice Indijanaca, izložiti ih tijekom popodnevnog završnog predstavljanja te se s njima fotografirati u foto korneru u vrtu Galerije Meštrović.

Pozivamo sve zainteresirane, svih dobnih skupina, da nam se pridruže u proslavi Međunarodnog dana muzeja 18.5.2018. kada je omogućen besplatan posjet Galeriji Meštrović i Kaštilcu, te da uživaju u Meštrovićevim djelima i djelima učenika Škole likovnih umjetnosti Split.

Kontakt:
Muzeji Ivana Meštrovića – Galerija Meštrović
Šetalište Ivana Meštrovića 46, Split
T: 021 340 800 / mim@mestrovic.hr/ www.mestrovic.hr
Voditeljice projekta: Vesna Bulić Baketić i Martina Brzica

Mala škola kunsthistorije

Mala škola kunsthistorije smišljena je kako bi se djecu predškolske i školske dobi upoznalo sa životom i radom Ivana Meštrovića, te njegovim suvremenicima i suradnicima. Radionice će se održavati tematski po umjetnicima i pojmovima.

Djecu će se provesti kroz vrt, atelijer i Galeriju, te ih upoznati s pričom o velikom umjetniku. Prilikom svake radionice bit će održane edukativne igre kroz koje će polaznici upoznati prostor kuće, kao i Meštrovićeve radove. Nakon razgledavanja, održat će se praktični dio škole u kojem će se koristiti različiti materijali i likovne tehnike.

Radionice će se održavati svake posljednje subote u mjesecu, osim u prosincu kada će se održavati po posebnom rasporedu koji će biti naknadno objavljen.

Autorice koncepta radionica: Vesna Bulić Baketić i Martina Brzica

Ivan Meštrović i mitologija

Djeca će se upoznati sa životom i umjetnosti Ivana Meštrovića. Radionica započinje posjetom vrta, atelijera, te razgledom Galerije. Grčka mitologija često je bila izvor inspiracije umjetnikovih djela. Brojne priče vezane uz skulpture mitološke tematike zaokupit će djecu i naučiti ih kako priču prikazati u skulpturi. Edukativna igra usmjerena je na pronalaženje radova u vrtu, atelijeru i Galeriji koji su vezani za temu radionice. Nakon toga, svako će dijete napraviti najdraži rad u tehnici po izboru.

Ivan Meštrović i kraljević Marko

Djeca će se upoznati s radom Ivana Meštrovića, te će im se ukazati na njegovu povezanost s obitelji i tradicijom. Radionica započinje razgledavanjem vrta, atelijera i Galerije. Jedan od radova izloženih u Galeriji je Kraljević Marko koji će biti središnja točka radionice. Povući će se poveznica s poezijom koju je Meštrović slušao u rodnom kraju u Otavicama dok je bio dječak. Edukativna igra zamišljena je tako što će svako dijete ispričati svoj doživljaj skulpture. Potom će svi polaznici imati priliku napraviti svog kraljevića Marka od gline.

Ivan Meštrović i Vlaho Bukovac

Poznanstvo dva velika hrvatska umjetnika dovelo je do iznimnih likovnih djela. Vlaho Bukovac, jedan od najpoznatijih hrvatskih slikara naslikao je portret Ivana Meštrovića, a Meštrović je napravio njegovu bistu. U sklopu razgleda vrta, atelijera i Galerije, polaznicima će se pričati o poznanstvu umjetnika i njihovim radovima. Zadatak će biti pronaći bistu Vlahe Bukovca, ali i portret Ivana Meštrovića. U praktičnom dijelu polaznici će moći birati između rada s temperama i rada s glinom.

Ivan Meštrović i Emanuel Vidović

Prijateljstvo dvaju dalmatinskih umjetnika značilo je novu poslovnu i umjetničku suradnju. Grupa Medulić i Prva dalmatinska izložba bile su prekretnice za razvoj umjetnosti u Dalmaciji, a Ivan Meštrović i Emanuel Vidović bili su članovi i izlagači. Kroz edukativnu igru pogađanja imena: Tko sam, što sam! ponovilo bi se naučeno o umjetnicima. Praktični dio uključuje slikanje pastelnim bojama i izradu figurice od gline, vate, štapića i tekstila.

Ivan Meštrović i Auguste Rodin

Za vrijeme posjeta izložbi secesije u Beču, poznati francuski kipar Auguste Rodin, želio je upoznati Ivana Meštrovića. Kada je Rodin vidio njegove radove, znao je da je riječ o iznimnom talentu. Na zanimljiv način bit će ispričana priča o životu Ivana Meštrovića, a u središtu će biti priča o prijateljstvu s Augustom Rodinom. Kroz edukativnu igru u prostoru Galerije, tražit će se skulpture koje su usko povezane s umjetnošću francuskog kipara, te će se prikazati neki njegovi radovi. Praktični dio obuhvaća izradu skulptura po uzoru na Ivana Meštrovića i Augustea Rodina.

Ivan Meštrović i Gustav Klimt

Kada je Ivan Meštrović postao student bečke akademije, umjetnička stremljenja Gustava Klimta i novosti koje donosi postaju nezaustavljivi. Najvažniji predstavnik secesije, utjecao je na studente i na osnivanje grupe Secesija. Ivan Meštrović bio je jedan od članova te je često i uspješno izlagao na izložbama. Kako je radio Gustav Klimt, te kako se to odrazilo na Meštrovićevo djelovanje, polaznici će naučiti kroz priču o dvama umjetnicima. Kroz edukativnu igru predstavit će se djela Ivana Meštrovića i Gustava Klimta, a u praktičnom dijelu raditi sa zlatnom folijom pokušavajući stvoriti efekt s Klimtovih slika.

Arhitektura Ivana Meštrovića

Za vrijeme posljednje radionice posebnu pažnju obratit ćemo na arhitekturu. Što je sve Ivan Meštrović napravio, kako je gradio, koje je utjecao prenio i koje je stilove koristio… Polaznici će naučiti sve najvažnije arhitektonske elemente, a kroz edukativnu igru naučit će se pojedini dijelovi arhitekture i njihovo prepoznavanje u kući. Praktični dio omogućit će prikazivanje vlastitog viđenja umjetnikove gradnje.

Galerija slika

Pedagoški rad u Atelijeru Meštrović

Po otvaranju dijela muzeja za javnost 1963. godine javio se veliki interes za novo otvoreni izložbeni prostor stoga su prema potrebi, organizirana vodstva za pojedince, delegacije, djecu iz osnovnih i srednjih škola kao i ostalo građanstvo.
Uz konstantna vodstva zainteresiranih posjetitelja, sredinom devedesetih viša kustosica Danica Plazibat započela je s osmišljavanjem pedagoških radionica. Posebno zanimljive bile su radionice vezane za Međunarodni dan muzeja koje se organiziraju od 1995. godine. Može se istaknuti pedagoška akcija pod nazivom Zvuk..ton…glas koja je održana 2006. godine. Ta radionica označila je početak dvogodišnje suradnje s Krunoslavom Međimurcem, akademskim kiparom i slikarom koji je prve godine učio polaznike oblikovanju skulpture u kamenu. Druga je održana sljedeće godine (2007.) pod nazivom Iznenađenje u kojoj su sudionici upoznali cijeli proces izrade skulpture u bronci: modeliranje djela u glini, gipsu i potom lijevanje u leguru.
Pedagoški rad se nastavlja u suradnji s Udrugom za očuvanje kulturne baštine Katapult na projektu Gornjogradske priče od 2013. godine.

Gornjogradske priče

Udruga za očuvanje kulturne baštine Katapult započela je 2010. godine s programom kostimiranih vodstva po Gornjemu gradu pod nazivom Tajne Griča u kojima se prikazuje dio povijesti grada Zagreba. Obilazak, koji se odvija u večernjim satima, je temeljen na romanima Marije Jurić Zagorke, povijesnim osobama i gradskim legendama.
Nakon velikog uspjeha ovoga projekta Udruga se odlučila osmisliti kostimirana vodstva o povijesti Gradeca namijenjena trećim razredima osnovne škole pod nazivom Gornjogradske priče. U realizaciji programa koji je započet 2013. godine sudjeluju sljedeći glumaci: Zrinka Kušević u alternaciji s Dunjom Fajdić i Jadran Grubišićem u alternaciji s Vedranom Komeričkim.
Gornjogradske priče započinju kod Kule Lotršćak gdje učenike dočekuje glumac obučen u Belu IV. Preuzimajući ulogu Bele IV priča o važnosti Zlatne Bule čime počinje priča o povijesti Gradeca. U program se uključuju djeca dodjelom uloga ceha srebrnara i ceha krojača s pripadajućim zastavama i pregačama.
Tijekom cijelog obilaska glumci se preoblače u povijesne osobe te dijele dvije vrste ilustriranih kartica: prve čine Zlatnu Bulu dok druge prikazuju najvažnije osobe i građevine Gornjega grada. Te kartice će kasnije biti korištene u završnom kvizu-ponavljanju prijeđenog obilaska.
Tura završava u Atelijeru Meštrović gdje učenike dovodi glumac obučen u Petricu Kerempuha. U muzeju se odvijaju sljedeće aktivnosti: kviz ponavljanja, okrjepa, vodstvo po muzeju i likovna radionica.

KVIZ PONAVLJANJA

U ponavljanju se koriste gore spomenute kartice o Zlatnoj Buli kao i važnim ličnostima i građevinama Gornjega grada. Na samome kraju učiteljima se predaje povelja Začasnih građana Gradeca.

VODSTVO

Poslije okrjepe slijedi vodstvo koje započinje u bivšem atelijeru Ivana Meštrovića.
Učenike se upoznaje sa životom i radom umjetnika i ambijentom u kojemu se nalaze: kada je umjetnik tu živio, koja je djela stvarao, s materijalima u kojima je radio, s načinom oblikovanja u pojedinom materijalu, temama s kojima se Meštrović bavio, pojedinim pojmovima: atelijer, akt, reljef, portret i autoportret, studija, javni spomenici, freska… Na kraju se radi komparativna analiza tri djela (Vera Milčinović, Borac i Studija za Vestalku) koja su nastala u različitim stilskim razdobljima.

LIKOVNA RADIONICA

Nakon obilaska muzeja slijedi likovna radionica koja je prvo bila vezana uz obrte. Izvodili su je djelatnici Galerije suvremene umjetnosti Vivoda. Djeca su radila kožne narukvice ukrašavajući ih različitim materijalima: raznobojnim kožnim vrpcama, platnenim trakicama, perlicama i oslikavanjem.
Od 2015. godine likovnu radionicu provode djelatnici Atelijera Meštrović. Učenici skiciraju jedno Meštrovićevo djelo, te se od tih crteža radi plakat kojega nose u školu.

Gornjogradske priče se održavaju od ožujka do lipnja. Od početka projekta 2013. godine muzej je posjetilo cca 7 000 učenika trećih razreda osnovnih škola.
Projekt je dobio preporuku Agencije za odgoji obrazovanje i Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa. Sadržaj je usklađen s Nastavnim planom i programom za osnovnu školu Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa, kao i s Nacionalnim kurikulomom iz 2010. godine. Odnosi se na nastavnu cjelinu prirode i društva Moj zavičaj te omogućuje učenicima grada Zagreba i bliže okolice bolje upoznavanje svog zavičaja.

Razlog suradnje je bio nastavak kontinuiranog pedagoškog rada u Atelijeru Meštrović kroz interaktivna vodstva prilagođena uzrastu i kreativnim radionicama. Učenici se upoznaju sa životnim i radnim prostorom Ivana Meštrovića, kao i s umjetničkom osobnošću čiji rad je nezaobilazni dio kulturne povijesti grada Zagreba.

 

Galerija

Hrvatski