PEDAGOŠKO-EDUKATIVNI PROGRAM GALERIJE MEŠTROVIĆ, 2018./2019.

Draga djeco i roditelji, prosvjetni radnici i posjetitelji,

s početkom nove školske godine počinje novi pedagoško-edukativni program u Galeriji Meštrović. Osmislili smo cijeli niz novih radionica i tematskih vođenja prilagođenih različitim uzrastima.

Djeca su mali istraživači života. Uvijek su spremna na pitanja i nestrpljiva u iščekivanju odgovora, ali u stanju iznova i iznova oduševljavati se istim otkrićima. Upravo ih njihova prirodna radoznalost i potiče na učenje novoga. Stoga smo osmislili radionice u kojima ćemo dodirom osjetiti i istražiti umjetnine, pažljivo promatrati i analizirati, oblikovati u glini i lijevati u gipsu, kreativno djelovati i kritički se izražavati, a pritom nećemo zaboraviti igranje i zabavu.

Dođite i sudjelujte, očekujemo vas.

MOGU GLEDATI UMJETNOST DULJE OD REKLAMA

Jeste li znali da posjetitelji obično posvete u prosjeku 30 sekundi ili manje promatranju nekog umjetničkog djela, što je prosječno trajanje jedne televizijske reklame? Zato ćemo posvetiti više vremena promatranju vizualno kvalitetnog sadržaja. Pokušat ćemo zapaziti što više detalja u 30 sekundi, razvijat ćemo estetski osjećaj i pokušati otkriti što čini umjetničko djelo toliko značajnim.

Cilj nam je potaknuti djecu na razvijanje analitičkog promatranja i vizualne svijesti. Koristit ćemo umjetničko djelo kao likovni poticaj za kreativno djelovanje u raznim likovnim tehnikama.

LJUDI OD GLINE

Trodimenzionalno oblikovanje će biti prilagođeno svakom uzrastu odabirom odgovarajućeg motiva za modeliranje. Djeci ćemo pomoću oblikovanja jednostavnijih volumena u glini objasniti proces nastanka skulpture (sve počinje od crteža i modela u glini). Koristit ćemo i edukativne panoe u formi stripa kako bi im pojednostavnili cjelokupni skulpturalni proces.

Ova radionica se odvija u Meštrovićevoj Gipsaonici gdje su izloženi umjetnikovi gipsani modeli za skulpture koje su kasnije izvedene u trajnim materijalima: bronci, kamenu i mramoru.

SKULPTURE OD GIPSA

Djeca će oblikovati i lijevati u gipsu vlastite skulpture pomoću raznih kalupa. Zbog zahtjevnosti materijala i likovne tehnike (lijevanje, sušenje, urezivanje, klesanje…) planirano trajanje radionice je do 60 minuta.

Cilj nam je ukazati da je nastanak skulpture jedan dugotrajan kreativan proces, pogotovo ako se izrađuje u gipsu te kamenu koji je još zahtjevniji materijal.

Motiv za oblikovanje izabrat ćemo u dogovoru s djecom, a po mogućnosti djeca mogu raditi i u manjim grupama (zbog vremenskog ograničenja posjeta). Niži razredi imat će mogućnost izrade gipsanih odljeva nekih jednostavnijih oblika.

Ova radionica u cijelosti se temelji na prikazu faze kiparskog procesa.

DODIRNI I OSJETI SKULPTURU

Izabrali smo za vas skulpture koje možete dodirnuti i dodatno osjetiti. Recite nam što osjećate, možete li prepoznati razlike u teksturi? Kakvo je drvo, kakav kamen, a kakva bronca?

Ove radionice se temelje na kontrastima površina i različitostima tekstura, što ćemo realizirati kroz različite likovne tehnike (građenjem i modeliranjem u različitim materijalima – kartonu, glini ili aluminijskoj foliji). Cilj nam je naglasiti senzorno učenje, zato će djeca dodatno produbiti doživljaj ploča od različitih materijala opipom: drva, metala i kamena.

TRAŽI, TRAŽI PA ĆEŠ NAĆI

Djeca će dobiti zadatke kao mali detektivi te će ih rješavati u manjim grupama, pomno promatrajući skulpture u muzejskom prostoru. U muzejskom prostoru djeci će pomagati redari-informatori koji će čitati i objašnjavati zadatke.

NACRTAJ MENE I MOJU SJENU

Djeca će crtati Meštrovićeva djela i njihove sjene. Nakon što samostalno izaberu jedno od djela izloženih u Galeriji i vrtu crtat će koristeći olovke, pastele i flomastere.

Cilj ove radionice je koristiti umjetničko djelo kao likovni poticaj za kreativno djelovanje. ‘Igrajući se’ različitim likovnim sredstvima i tehnikama, djeca indirektno razvijaju osjećaj za estetsku vrijednost.

PRIČA O MARAMI I ‘MOJOJ MAJCI’

Na primjerima Meštrovićevog portreta ‘Moja majka’ i originalne okruge (marame) iz drniškog kraja, objasnit ćemo etnološki motiv marame koje su žene nosile kao sastavni dio nošnje. Istraživat ćemo dalje po muzeju i pronaći druge skulpture na kojima se ponavlja ovaj stiliziran motiv.

Priča o marami može se odlično uklopiti u nastavni program Prirode i društva za niže razrede, kod obrade narodnih nošnji Mog zavičaja (ovdje je primjer Zagore). Zašto je marama služila ženama u prošlosti, je li slala neku poruku ili se koristila samo kao pokrivalo…?

Ovisno o uzrastu koristit ćemo različita likovna sredstva i tehnike (crtanje olovkom, flomasterom ili tušem) kako bi nacrtali vlastiti narodni ornament za marame – okruge drniškog kraja.

ŽIVOT GRAĐANSKIH OBITELJI U SPLITU NA POČETKU 20. STOLJEĆA

Prostor blagovaonice jedinstven je  prostor koji odražava običaje obiteljskog života na početku 20. stoljeća. Što su radili navečer kada nisu imali struju i televiziju kao mi danas? Kako su jeli, a kako su se zabavljali? Kakve su bile dječje igračke? Kako su izgledala pisma koja su se pisala?

Likovna realizacija ovih radionica je raznolika, od slikanja i crtanja arhitektonskih prostora i detalja (građevina – Galerija, blagovaonica, trijem) do radionice krasopisa (kultura pisanja pisama koja izumire). Napisat ćemo pismo prijatelju, majci ili nekoj drugoj dragoj osobi, kao što je to radio i Meštrović u svojoj svakodnevnoj komunikaciji.

RELIGIOZNA TEMATIKA U MEŠTROVIĆEVIM SKULPTURAMA

Biblijski tekstovi su bili prve priče koje je maleni Ivan uz narodnu predaju slušao

prije spavanja te je zahvaljujući njima naučio čitati i pisati. Stoga ćemo pogledati stalni postav Galerije Meštrović s naglaskom na sakralne skulpture te prošetati do obližnjih Meštrovićevih Crikvina-Kaštilca i crkvice sv. Križa unutar koje su smješteni njegovi izvanredni drvorezi s prikazima iz Kristovog života te Raspeće Veliko.

 

KOLIKO ZNAŠ O MEŠTROVIĆU?

Koliko dobro poznajete djela Ivana Meštrovića? Tko je on i kakav je život vodio? Znate li gdje je sve živio? U kojim sve materijalima je izrađivao svoja djela? Imamo spremno za vas još mnoštvo drugih pitanja. Dođite, gledajte, slušajte, igrajte se i odgovorite. Riješite kviz i ne bojte se, ne ocjenjujemo vas.

ĐIR PO GRADU

Stručno vođenje po gradu tematski vezano uz skulpture Ivana Meštrovića u javnom prostoru (polukružna tura po centru grada, koncipirana tako da pobliže objašnjava Meštrovićeve skulpture Grgura Ninskog, Ivana Krstitelja i Marka Marulića) uz mogućnost obilaska krstionice, riznice, kripte i katedrale sv. Duje. Zamišljeno za manje skupine učenika osnovnih i srednjih škola. Vođenja ovise o vremenskim prilikama i aktualnim događanjima u Galeriji Meštrović te ih je potrebno unaprijed dogovoriti.

Muzeji su posebna mjesta koja pružaju intenzivne doživljaje i iskustva, Galerija Meštrović i njen vrt nisu iznimka. Posebni su zbog umjetnikovog pomnog promišljanja  izgleda građevine i smještaja skulptura u prostoru, kako bi se postigao izniman doživljaj njegove umjetnosti. Stoga nas slobodno posjetite u sklopu vaših terenskih aktivnosti i zajedno ćemo učiti o umjetnosti kroz likovno djelovanje.

Uskoro započinjemo s pedagoško-edukativnim radionicama za individualne posjetioce i građanstvo. Pratite obavijesti na našoj službenoj web stranici te društvenim mrežama.

Kontakt:

Muzeji Ivana Meštrovića – Galerija Meštrović
Šetalište Ivana Meštrovića 46, Split
M: 098 982 5862 / iris.marinovic@mestrovic.hr
Voditeljica projekta: Iris Marinović

 

 

 

Hrvatski