U Galeriji Meštrović, 17. studenoga otvorena je multimedijalna instalacija Ivana Marušića Klifa pod nazivom „Strah od praznine“, a instalacija je postavljena u prigodi 140. obljetnice rođenja Ivana Meštrovićeva koje se obilježava ove godine, a izložbu su otvorile ravnateljica Muzeja Ivana Meštrovića Sandra Grčić Budimir te Zorana Šabić Jurić kustosica programa.
Veliko nam je zadovoljstvo što smo u Galeriji Meštrović imali priliku surađivati s Ivan Marušićem Klifom. Ovo naime, nije prva suradnja s njim – njegov rad bio je dio izložbe „Meštrovićev znak u Zagrebu“ priređene 2018. godine u zagrebačkom Atelijeru Meštrović rekla je ravnateljica Sandra Grčić Budimir te dodala da je ovo ipak njegova prva multimedijalna instalacija u Galeriji Meštrović. „Klif je sjajno odgovorio na postavljeni izazov, prilagodio se prostoru i ambijentu te priredio atraktivan i dinamičan program koji predstavlja jedan značajan iskorak u prezentaciji muzejske građe i sadržaja“ zaključila je.
Zorana Jurić Šabić rekla je kako obimna i kompleksna zagrebačka izložba, s više od 200 reprezentativnih Meštrovićevih skulptura obuhvaća i veći broj djela iz Galerije Meštrović u Splitu. Zbog toga je splitski muzej ostao bez mnogih skulptura iz stalnog postava, sveukupno 35 izložaka. I dok smo u istočnim i zapadnim izložbenim dvoranama, poput Blagovaonice, Secesije, Studijske i Sakralne dvorane posjetiteljima ponudili zamjenska djela koja temom i motivom, dimenzijama te vremenom izrade, korespondiraju s nedostajućim skulpturama – u Velikoj ulaznoj dvorani u prizemlju te Velikoj središnjoj dvorani na katu to nije bio slučaj. Prostorije koje su inače ispunjene reprezentativnim Meštrovićevim mramorima te velikim brončanim skulpturama nije bilo moguće popuniti zamjenskim eksponatima. „Suočeni s izazovom praznog izložbenog prostora i svojevrsnim strahom od praznine (horror vacui), kao i pitanjem kako taj prostor ispuniti, okrenuli smo se mogućnostima novih medija i taj zadatak povjerili multimedijalnom umjetniku Ivanu Marušiću Klifu“, istaknula je kustosica programa Šabić Jurić.
Koristeći kao sirovinu umjetničke fotografije Zorana Alajbega, ali i arhivske fotografije, novinske isječke te svojevrsnu Meštrovićevu „foto-biografiju“, Ivan Marušić Klif preoblikuje preuzeti materijal kroz medij video projekcija i tehniku video animacije. Umjesto kiparskim tijelima, Klifov uradak postav ispunja svjetlom, zvukom i pokretnom slikom, potpuno transformirajući klasični izložbeni format muzeja.
Ivan Marušić Klif multimedijalni je umjetnik koji djeluje u području svjetlosnih, kinetičkih i video instalacija te zvuka, glazbe i performansa. Diplomirao je 1994. godine na Visokoj školi za oblikovanje zvuka (School of Audio Engineering) u Amsterdamu, a njegova prisutnost na hrvatskoj sceni medijske umjetnosti započinje nedugo nakon toga. Klif je jedan od prvih umjetnika u Zagrebu koji razvija interes za programiranje i upotrebu kompjutera u oblikovanju audiovizualnih instalacija, a njegov rad karakterizira neprestano eksperimentiranje s digitalnom i analognom tehnologijom. Od samih početaka umjetničkog djelovanja radi na suradničkim projektima za kazališne i plesne predstave nezavisne scene i klupske scenografije, a aktivan je i kao glazbenik i glazbeni producent. Izlagao je na samostalnim i grupnim izložbama diljem Europe, Azije i SAD-a. Dobitnik je nagrade 26. izdanja Salona mladih (2001.), nagrade publike na izložbi T-HTnagrada@msu.hr (2007. i 2012.), nagrade „Vladimir Nazor“ za site-specific instalaciju Lambda (2012.) te priznanja „Excellence in Performance Design“ na 14. praškom kvadrijenalu (2019.). Zajedno s Derekom Holzerom osnivač je Vector Hack festivala. Živi i radi u Zagrebu. Ivan Marušić Klif s Muzejima Ivana Meštrovića surađivao je 2018. godine na izložbi „Meštrovićev znak u Zagrebu – arhitektura: 80 godina Meštrovićeva paviljona“, a ovo mu je prva instalacija u Galeriji Meštrović u Splitu.
Izložbu je moguće posjetiti do 31. ožujka 2024.