Humanitarnom kreativnom radionicom zatvorena izložba akademskog kipara Hrvoja Dumančića u sklopu ciklusa “Umjetnik kod Meštrovića”

Zatvorena izložba akademskog kipara Hrvoja Dumančića

U vrtu Galerije Meštrović, 20. srpnja otvorena je izložba radova akademskog kipara Hrvoja Dumančića u sklopu ciklusa Umjetnik kod Meštrovića. Izložbu je bilo moguće posjetiti do 6. listopada, a ovogodišnje izdanje Umjetnika kod Meštrovića završilo je humanitarnom kreativnom radionicom za djecu i mlade koju je vodio sam autor Hrvoje Dumančić uz asistenciju muzejske pedagoginje Iris Marinović i kustosice pripravnice Lucije Ečim iz Muzeja Ivana Meštrovića. U programu su sudjelovali djeca i mladi iz Centra za pružanje usluga u zajednici Maestral te podružnice Miljenko i Dobrila, koji su redoviti gosti na kreativnim radionicama u Galeriji Meštrović. Dumančić je sudionike radionice najprije upoznao sa svojim radovima postavljenim na izložbi, a potom s tehnikama rada u glini. Tom prigodom, djeca i mladi su imali mogućnost saznati kako teče put od umjetničke ideje do realizacije, a sami su se okušali u izradi skulptura u glini. Nakon radionice djeca su zadržala izrađene skulpture kao uspomenu na sudjelovanje u programu. Pokazala su veliki interes i sklonost prema ovoj vrsti izričaja.
Hrvoje Dumančić zagrebački je kipar, poznat po osnovnom motivu konja koji obrađuje kroz različite kiparske tehnike. Ove godine u Splitu i Galeriji Meštrović predstavio je svoj osebujni autorski projekt nastao u okviru njegova doktorskog studija. Riječ je o skulpturi konja nazvanog „Zaboravljene emocije“. Savršenih linija, izrađen u sadri, veliki bijeli konj Dumančićeva je kiparska interpretacija igračke iz djetinjstva – konja za njihanje. Upitan što ga je motiviralo da igračku pretvori u skulpturu odgovorio je kako je to odraz njegove djetinje želje. Naime, on sam nije imao konja za njihanje nego se na konjiću za njihanje mogao igrati samo kod rodbine. Djetinja želja za konjem za njihanje izrasla je u potrebu da temu igračke iz djetinjstva obradi u doktorskom radu postavljajući pitanje može li umjetnost evocirati uspomene iz djetinjstva. Provođenjem istraživanja došao je do odgovora da ne samo da može, nego uglavnom izaziva pozitivne emocije. Visok 230 cm i dug 236 cm, Dumančićev konj “Zaboravljene emocije” poziva na igru i njihanje i odraslog čovjeka. Osim toga, ova izložba donosi i jedno umjetničko iznenađenje, to je brončani kip nazvan „Uspomena“. Nastao je tako da je glineni izvornik prvotnog rada konja za njihanje ostao u ateljeu 8 mjeseci. Osušio se i glina se raspukla. Kad ga je autor u tom stanju zatekao u ateljeu shvatio je da taj rad mora dobiti svoj brončani odljev. Simbolika ovoga rada sadržana je u nazivu kipa “Uspomena”. Pukotine koje su se dogodile na glinenom kipu su ono što se dogodi u životu, mnogo stranputica, uspona i padova, i one čine uspomene, a onoga tko ih proživi čine snažnijim. Stoga Dumančić, slijedeći i stil japanske tehnike i filozofije kintsugi pukotine ovjekovječuje u brončanom kipu.
Ova je izložba stoga s jedne strane izraz dječje naive i radosti, a s druge odraslo prihvaćanje života sa svim brazdama i pukotinama. Nazivi radova “Zaboravljene emocije” i “Uspomena” snažno progovaraju o tome, a susret s dvometrenim konjima dojmljiv je za svakoga tko se s njima susretne.
Osim toga, glavna skulptura “Zaboravljene emocije” i njegove inačice u različitim tehnikama bile su postavljene u Meštrovićevu ateljeu za glinu gdje se događa pravi dijalog tradicionalnog i suvremenog te opravdanje naziva Umjetnik kod Meštrovića, a skulptura “Uspomena” bila je centralni izložak u vrtu Galerije Meštrović i pozivnica svakom posjetitelju da uđe u Galeriju.

Skip to content