Multimedijalna instalacija Ivana Marušića Klifa u stalnom postavu Galerije Meštrović
Autori idejne koncepcije: Zorana Jurić Šabić, Iris Marinović i Maja Šeparović Palada
Autor multimedijalne instalacije: Ivan Marušić Klif
Kustosica programa: Zorana Jurić Šabić
Obrada, montaža i sound design: Ivan Marušić Klif
Istovremeno s održavanjem velike retrospektivne izložbe Ivana Meštrovića u Galeriji Klovićevi dvori u Zagrebu u razdoblju od 22. studenog 2023. do 3. ožujka 2024. godine, organizirane povodom 140. obljetnice kipareva rođenja, u splitskoj Galeriji Meštrović odvija se multimedijalni program u izvedbi Ivana Marušića Klifa.
Opsežna i kompleksna zagrebačka izložba koja predstavlja više od 200 reprezentativnih Meštrovićevih skulptura obuhvaća ujedno veći broj djela iz Galerije Meštrović u Splitu. Zbog toga je splitski muzej ostao bez mnogih skulptura iz stalnog postava, sveukupno 35 izložaka. I dok smo u istočnim i zapadnim izložbenim dvoranama, poput Blagovaonice, Secesije, Studijske i Sakralne dvorane posjetiteljima ponudili zamjenska djela koja temom i motivom, dimenzijama te vremenom izrade, korespondiraju s nedostajućim skulpturama – u Velikoj ulaznoj dvorani u prizemlju te Velikoj središnjoj dvorani na katu to nije bio slučaj. Prostorije koje su inače ispunjene reprezentativnim Meštrovićevim mramorima te velikim brončanim skulpturama nije bilo moguće popuniti zamjenskim eksponatima. Suočeni s izazovom praznog izložbenog prostora i svojevrsnim strahom od praznine (horror vacui), kao i pitanjem kako taj prostor ispuniti, okrenuli smo se mogućnostima novih medija i taj zadatak povjerili multimedijalnom umjetniku Ivanu Marušiću Klifu.
Koristeći kao sirovinu umjetničke fotografije Zorana Alajbega, ali i arhivske fotografije, novinske izreske te svojevrsnu Meštrovićevu „fotobiografiju“, Ivan Marušić Klif preoblikuje preuzeti materijal kroz medij videoprojekcija i tehniku videoanimacije. Na taj način kreira vizualno dinamičan izložak kojim prikazuje velik broj Meštrovićevih (nedostajućih) radova, ali i lik samog umjetnika − pri radu, na odmoru, s obitelji… Umjesto kiparskim tijelima, Klifov uradak ispunjava postav svjetlom, zvukom i pokretnom slikom, potpuno preoblikujući klasični izložbeni format muzeja. Ritam izmjene fotografija koje prikazuju Meštrovićeva djela iz ponekad neočekivanih kutova, fino nijansiran pokret, primjena različitih efekata poput umnožavanja te igre svjetla i sjene, uvode nas u hipnotičan svijet Meštrovićeva kiparskog stvaralaštva.