Kategorije
Događanja

Program Međunarodnog dana muzeja u Muzejima Ivana Meštrovića u Splitu 18. svibnja

Program Međunarodnog dana muzeja u Muzejima Ivana Meštrovića u Splitu 18. svibnja

10,00 – 11,00 h,  Izložba Umjetnik kod Meštra – Atelijer za glinu u vrtu Galerije Meštrović
11,00 – 12,30 h,   Meštrovićeva arhitektura – EDUKIDO Lego® radionica, vrt Galerije Meštrović
12,00 – 13,30 h,  Vodstvo za građanstvo u Galeriji Meštrović i Meštrovićevim Crikvinama-Kaštilcu
Napomena: Svi programi i ulaznice su besplatni

Izložba „Umjetnik kod Meštra“, otvorenje u 10 sati, Atelijer za glinu u vrtu Galerije Meštrović
Na izložbi ćemo prezentirati kiparske radove nastale kroz ciklus radionica „Umjetnik kod Meštra“. Kroz 8 specijaliziranih kiparskih radionica odrasle građane vodila je akademska kiparica Ljubica Dragojević Buble, učeći sudionike modeliranju, izradi keramoskulpture, bojanju engobama i keramici, izradi višedijelnih kalupa u gipsu te lijevanju gipsanog pozitiva malih plastika. Uz izložene radove bit će postavljen radni kutak gdje će svi posjetitelji biti u mogućnosti modelirati manje plastike u glini te na taj način iskusiti kiparske vještine.
U programu sudjeluju:
Autori radova, amaterski umjetnici,
Iris Marinović, viša kustosica Muzeja Ivana Meštrovića, autorica programa,
Ljubica Buble Dragojević, akademska kiparica, voditeljica programa.
Izložbu će otvoriti: Ljubica Buble Dragojević, akademska kiparica

Meštrovićeva arhitektura – EDUKIDO Lego® radionica, početak u 11 sati, vrt Galerije Meštrović
Meštrović je postigao dojam nadljudske i vanvremenske arhitekture koja izaziva divljenje te je stvorio umjetnički “hram”. Cilj je ovoga programa naglasiti djeci da takva mjesta nisu svakodnevna ni na svakom mjestu kako bi djeca shvatila vrijednost kulturnog nasljeđa u Splitu.
Na radionici će djeca slagati sljedeće građevine: Meštrovićevu Crkvu Presvetog Otkupitelja u Otavicama te Galeriju Meštrović u Splitu. Sudionici će imati i priliku stvarati vlastite interpretacije navedenih djela pod vodstvom instruktora. Radionica se izvodi na način da sudionici slažu Crkvu Presvetog otkupitelja samostalno, a Galeriju Meštroviće u skupini do 5 djece prema slikovnom predlošku i pogledu na arhitekturu u vrtu.
Autorica/voditeljca programa: Iris Marinović, viša kustosica Muzeja Ivana Meštrovića te Ana Pelajić Tomasović (Lego® radionica)

Prijave je potrebno dostaviti na adresu: iris.marinovic@mestrovic.hr. Predviđeno je sudjelovanje 10 djece, a najbrže prijavljeni će osigurati svoje mjesto.

Vodstvo za građanstvo u Galeriji Meštrović i Meštrovićevim Crikvinama–Kaštilcu, početak u 11 sati, vrt Galerije Meštrović

Muzeji Ivana Meštrovića 18. svibnja na Međunarodni dan muzeja otvaraju vrata svim zainteresiranim građanima za stručno vodstvo s početkom u 12 sati u vrtu Galerije Meštrović. Okupljeni posjetitelji bit će u mogućnosti razgledati vrt Galerije Meštrović, umjetnine, arhitekturu i hortikulturu, stalni postav Galerije kao i Meštrovićeve Crikvine-Kaštilac s crkvom sv. Križa. Ovo je prilika da svi oni koji su željeli, a nisu imali prigodu u Noći muzeja razgledati stalni postav Galerije isto učine sada uz stručno vodstvo. Naime, zbog velike retrospektivne izložbe koja se odvijala u Zagrebu od studenog 2023. do ožujka 2024. velik dio skulptura bio je nedostupan u Splitu, pa je njihov povratak u stalni postav motiv više da se posjetitelji uvjere zašto je retrospektivna izložba u Zagrebu održana povodom 140. obljetnice rođenja Ivana Meštrovića izazvala veliki interes javnosti. Meštrović, umjetnički i intelektualni genij, u Splitu je ostavio važan umjetnički opus.
Na Međunarodni dan muzeja 18. svibnja posjetitelji mogu besplatno sudjelovati u stručnom vodstvu za građanstvo bez prethodne najave.
Voditelj programa: Željan Kutlača

Ukoliko bude veći broj zainteresiranih vodstvo će biti održano u dvije grupe s početkom u 12 sati.

Kategorije
Događanja

Američka veleposlanica Nathalie Rayes posjetila Galeriju Meštrović u Splitu na Sudamju

Galeriju Meštrović u Splitu 7. svibnja, na blagdan sv. Dujma i dan Grada Splita, posjetila je američka veleposlanica Nathalie Rayes nakon svečanog misnog slavlja na splitskoj rivi na kojem je sudjelovala.

Na posjet Galeriji Meštrović odlučila se nakon razgledavanja zagrebačke izložbe „Meštrović: Retrospektiva“ postavljene u Galeriji Klovićevi dvori povodom 140. obljetnice rođenja Ivana Meštrovića. Izložbu je posjetila čak dvaput jer je se Meštrovićev život i djelo dojmilo, a što joj je bio poticaj da posjeti i njegovu Galeriju Meštrović u Splitu, nekadašnju ljetnu vilu obitelji Meštrović, danas sjedište Muzeja Ivana Meštrovića.

Domaćini u ovom posjetu veleposlanici Rayes i njenoj pratnji bile su ravnateljica Muzeja Ivana Meštrovića Sandra Grčić Budimir i muzejska savjetnica Zorana Jurić Šabić koja ju je provela kroz stalni postav Galerije, upoznajući je s najvažnijih detaljima iz života te djelima u postavu, kao i detaljima vezanim uz Meštrovićevu povezanost s Amerikom.

Nakon Galerije Meštrović veleposlanica je razgledala i nekadašnji Meštrovićev atelijer za obradu gline u kojem se nalaze monumentalne karijatide za Spomenik Neznanom junaku na Avali – impresivne ženske figure u narodnim nošnjama pokrajina nekadašnje države, arhitektonska skulptura lava, te dvije biste Vlaha Bukovca iz 1908. godine.

Za vrijeme posjeta veleposlanica se susrela i s posjetiteljima Galerije Meštrović iz SAD-a, koji su je željeli pozdraviti. Amerikanci su ujedno i najčešći strani posjetitelji muzeja, zbog činjenice da je Ivan Meštrović imao važnu američku dionicu u vlastitom životu te je stoga posebno poznat gostima iz SAD-a koji turistički dolaze u Split.

Veleposlanica Nathalie Rayes je nakon razgleda u Knjigu dojmova zabilježila poruku: „Ivan Meštrović bio je jedinstven umjetnik koji u svojim djelima prikazuje patnju, borbu, strast, ljubav prema obitelji i domovini. Donio je u Sjedinjene Američke Države svoju ljubav prema Hrvatskoj, a za sobom ostavio snažno nasljeđe koje nastavlja živjeti u njegovu djelu. Njegova umjetnost svjedoči o dubokoj povezanosti naših dviju zemalja.“

Kategorije
Događanja

Program za djecu za Sudamju: Meštrovićeva arhitektura – EDUKIDO Lego® radionica

U vrtu Galerije Meštrović, u utorak 7. svibnja u 11 sati održat će se radionica za djecu nižih razreda osnovne škole (do 12 godina) u organizaciji Muzeja Ivana Meštrovića i udruge Edukido. Riječ je o radionici čija je metoda rada slaganje lego kockama, a glavni motivi su Galerija Meštrović i Crkva Presvetog Otkupitelja, arhitektonska autorska djela Ivana Meštrovića.

Ovaj muzejsko-pedagoški program organizirale su muzejska pedagoginja Muzeja Ivana Meštrovića Iris Marinović i i akademska slikarica Ana Pelajić Tomasović iz udruge Edukido, a program ima za cilj kod djece razvijati kreativnost, poticati na umjetničko promišljanje i reinterpretiranje Meštrovićeve umjetnosti u dječjoj izvedbi kako bi im se na pristupačan, zanimljiv i interaktivan način približilo Ivana Meštrovića kao umjetnika i arhitekta.

Meštrović je postigao dojam nadljudske i vanvremenske arhitekture koja izaziva divljenje, a Galerija Meštrović u tom smislu poslala je simbolom Splita u kojem ju je podigao kao ljetnu rezidenciju, a danas u njoj djeluje muzej. Upravo stoga, Muzeji Ivana Meštrovića na dan zaštitnika grada Splita sv. Dujma 7. svibnja otvaraju vrata djeci i ovim prigodnim programom ih pozivaju da sudjeluju u radionici na kojoj će kroz igru izgraditi svoju malu „Galeriju Meštrović“.

Sudionici će imati priliku stvarati vlastite interpretacije Meštrovićevih djela pod vodstvom instruktora, a prijave je potrebno dostaviti na adresu: iris.marinovic@mestrovic.hr. Predviđeno je sudjelovanje 10 djece, a najbrže prijavljeni će osigurati svoje mjesto.

Kategorije
Događanja

Uskršnje praznike započnite radionicom u programu COOLGalerija u Galeriji Meštrović

U Galeriji Meštrović za vrijeme uskršnjih praznika djeca će imati priliku sudjelovati u programu COOLGalerija u Galeriji Meštrović. Program je osmislila i vodi ga viša kustosica Iris Marinović, a namijenjen je djeci od 5 do 15 godina.

Ovim programom želja nam je djecu i mlade uključiti u kreativne interaktivne programe u kojima mogu naučiti nešto novo, steći nove vještine, družiti se s drugom djecom i mladima te kvalitetno ispuniti vrijeme bez nastave.

Radionica će se održati u četvrtak 28. ožujka s početkom u 10 sati u Galeriji Meštrović, a mali umjetnici u programu u trajanju od 2 sata naučit će osnovne informacije i o Ivanu Meštroviću uz naglasak  na detalje iz njegovih umjetničkih početaka u dječjoj dobi.

Ovogodišnja tema radionice je „Kokoš od gline“, a sudionici će svoja mala umjetnička djela moći zadržati i ponijeti sa sobom. Radionice će se odvijati pod vodstvom više kustosice Marinović i djelatnika Muzeja Ivana Meštrovića.

Za sudjelovanje u programu potrebna je prijava na e-mail iris.marinovic@mestrovic.hr, a participacije iznosi 3 eura po osobi.

Veselimo se vašem dolasku i novim umjetničkim djelima naših malih meštara!

Sažetak:
Gdje: Galerija Meštrović, Split
Kada: četvrtak, 28. ožujka, 10 sati
Što: RADIONICA, četvrtak, 28. ožujka, 10 sati
Tema: kokoš od gline
Trajanje: 2 sata
Uzrast: 1. – 8. razreda osnovne škole
Cijena: 3 eura
Prijave: mail iris.marinovic@mestrovic.hr

***

Zbog velikog interesa otvoren je i dodatni termin za radionicu u petak 29. ožujka 2024.  u 10 sati. Za preostala slobodna mjesta potrebno je izvršiti prijavu sukladno uputi.

 

Kategorije
Izložbe

Izložba “‘Nisu mogli naći većeg da ih proslavi’: Meštrovićev spomenik u Chicagu”

zložba “‘Nisu mogli naći većeg da ih proslavi’: Meštrovićev spomenik u Chicagu” obrađuje proces nastanka Spomenika Indijancima kojeg je Ivan Meštrović izradio 1928. godine za Grant Park u Chicagu na poziv odbora Ferguson fonda i Instituta za umjetnost u Chicagu. Kroz izbor povijesnih fotografija iz razdoblja nastanka spomenika, izložba prikazuje različite faze njegova stvaranja, počevši od samog natječaja, odabranih modela, produkcije, transporta, reakcije javnosti u Hrvatskoj i Sjedinjenim Američkim Državama, do značenja koja se vezuju uz spomenik danas. Uz fotografije se prikazuje i originalni film iz vremena kojim je popraćen cijeli proces nastanka spomenika.

Autor izložbe je Anđelko Mihanović, dok grafičko oblikovanje potpisuje Josip Rajević. Izložba ostaje otvorena do 11. veljače 2022.

Kategorije
Izložbe

PORTRETI SUVREMENICA I SUVREMENIKA – Univerzumi osobnih susreta i društvenih isprepletenosti

O izložbama:

Izložbom Ivan Meštrović – portreti suvremenica i suvremenika prvi put se križevačkoj publici predstavlja opus jednog od najznačajnijih hrvatskih kipara. Nakon što će u listopadu i studenome izložba biti postavljena u Likovnoj galeriji Gradskog muzeja Križevci, projekt će se početkom 2022. godini predstaviti u Galeriji AMZ – Arheološkoga muzeja u Zagrebu. Šesnaest skulptura iz zbirki Muzeja Ivana Meštrovića (Split-Zagreb), Gliptoteke HAZU (Zagreb), Nacionalnoga muzeja moderne umjetnosti (Zagreb), Galerije umjetnina (Split), te posuđenih od dr. sc. Mate Meštrovića, pružaju uvid u intrigantne društvene, umjetničke i političke veze Ivana Meštrovića. Odabir portreta koji je načinila autorica izložbene koncepcije, viša kustosica Atelijera Meštrović u Zagrebu, Barbara Vujanović, svjedoči o stilskom razvoju jednog od ponajboljih portretista 20. stoljeća – od secesijske stiliziranosti i impresionizma, preko art déco stilizacije do realističnosti međuratnoga razdoblja.

Uvodni tekst u bogato opremljenom katalogu na hrvatskom i engleskom jeziku upućuje na zanimljive biografije znamenitih ličnosti koje je Meštrović portretirao – hrvatskoga glumca, kazališnog redatelja i prevoditelja Petra Branija, pripadnika generacije kazališnih umjetnika koja je utrla put preobrazbi zagrebačkog teatra, ruskoga književnika Lava Nikolajeviča Tolstoja, glavnog organizatora likovnoga života u Hrvatskoj u drugoj polovici 19. stoljeća Izidora Kršnjavoga, modernizatora europskoga kiparstva Augustea Rodina, prve plesačice čiji je ples prikazan na američkoj televiziji Vere Čuče Milčinović, predstavnika britanske umjetničke, političke i društvene scene, Wickhama Steeda, Lady Cunard i Dorothy Une Ratcliffe, češke političke dinastije Masaryk, Tomáša G. Masaryka i njegove kćeri Alice Masarykove, hrvatskih umjetnika Tomislava Krizmana, Ante Katunarića i Vladimira Becića, te književnika Andrije Milčinovića i Vladimira Nazora.

Likovni postav koji potpisuju Damir Gamulin i Antun Sevšek naglašava posebnosti Meštrovićevih remek-djela, te omogućuje prisnije upoznavanje posjetitelja izložbe s portretiranim ličnostima koje su obilježile hrvatsku i europsku kulturu i politiku 19. i 20. stoljeća.

Iz teksta kataloga:

Ivan Meštrović (Vrpolje, 15. kolovoza 1883. – South Bend, Indiana, SAD, 16. siječnja 1962.) portretirao je suvremenike, članove obitelji, prijatelje, umjetnike, političare, pripadnike domaćih i međunarodnih elita, te prethodnike. Uvid u imena ljudi koji su mu pozirali ili koje je prikazao služeći se fotografijama i dostavljenim opisima i dokumentacijom, tijekom više od pet desetljeća, svjedoči o bogatoj mreži kontakata koju je kipar rasprostro po domovini, Europi i Sjedinjenim Američkim Državama.

Ovaj izbor od šesnaest portreta suvremenica i suvremenika s kojima je Meštrović uspostavio blizak odnos ili drugi vid uvažavanja i utjecaja, katkada jednosmjernoga, gdjekad uzajamnoga, prilika je za prebiranje po dominantnim formalnim odrednicama koje je kipar ostvario tijekom prva četiri desetljeća prošloga stoljeća. Odabir skulptura polazište je za prisjećanje na šesnaest signifikantnih ličnosti koje su ostavile trag u hrvatskom, ruskom, češkom, francuskom i britanskom kulturnom i političkom prostoru.

Svaki je portret zaseban univerzum, mjesto stvarnog i metaforičkog pregovora između Meštrovića i osobe koju je portretirao, interpretirao, doživljavao na sebi svojstven način. Odabrane skulpture podržavaju tezu da je riječ o jednom od najvrsnijih portretista 20. stoljeća. Dosljedna posvećenost motivu, širina socijalnoga dijapazona osoba koje su sjedile pred Meštrom, očitovanje stilskih mijena predstavljaju djeliće mozaika koji portretiraju samoga kipara. Portret je to senzibilnog promatrača, koji je psihološki i osobni dojam usklađivao s vlastitim rukopisom i bilom vremena. Portreti svjedoče logično ulančavanje kompleksnih odnosa unutar umjetničkih društava i institucija te političkih organizacija, ali i unutar živahnog konteksta salona europskih prijestolnica. Zbog toga nije preuzetno kazati da Meštrović nije samo jedan od najvećih portretista svojega stoljeća nego je i njegov posvećeni, pronicljivi kroničar.

Barbara Vujanović, viša kustosica Atelijera Meštrović u Zagrebu

 

Izložba je ostvarena zahvaljujući novčanoj potpori Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske, Grada Križevaca i Koprivničko-križevačke županije.

SPONZORI:

Kunsttrans, Zagreb
KTC d.d., Križevci
Radnik d.d. Križevci

Kategorije
Izložbe

Umjetnik kod Meštrovića: Peruško Bogdanić “Iz Mediterana”

Na suvremenoj hrvatskoj likovnoj sceni Peruško Bogdanić aktivno sudjeluje svojim samostalnim izložbama gotovo pola stoljeća, počev od sredine 70-ih godina. Kritika je prepoznala i apostrofirala njegove kiparske forme stvarane na velikoj mediteranskoj baštini i modernoj koncepciji forme. Kiparevo djelo obilježeno je autorskim značajkama na kojima se, gdjekad, iščitavaju prožimanja sa suvremenim hrvatskim klasicima, Kantoci, Ružić, Bakić… a gdjekad čitamo i dodirne točke s kiparima njegova naraštaja: Kuzme Kovačića, Kažimira Hraste, Slavomira Drinkovića… Unatoč tim stvaralačkim prožimanjima, Bogdanić je nedvojbeno ostvario vlastiti kiparski idiom apostrofiran u suvremenoj hrvatskoj likovnoj umjetnosti kao zasebna i nezaobilazna dionica. S ovim novim ciklusom strukturiranim od šest vertikalnih formi visine od 180 cm do 300 cm rađenih u nehrđajućem čeliku (kortenu), i šest skulptura, organičke provenijencije (drvo), drukčije oblikovanih i datiranih u ranije razdoblje, Bogdanić se prvi put predstavlja splitskoj kulturnoj javnosti s većom i cjelovitijom samostalnom izložbom naslovljenom Iz Mediterana.

Peruško Bogdanić izgradio je ovom izložbom vlastiti pristup prema Meštrovićevu kiparskom djelu, koncepcijski je svoju kiparsku individualnost uskladio s djelima hrvatskoga klasika i s izložbenim prostorom Galerije Meštrović u intrigantnu cjelinu. Dva različita kiparska diskursa ne udaljavaju se od svoje kiparske biti, naprotiv, razlike ih zbližavaju, i u kiparstvu povezuju. (Milan Bešlić)

∗∗∗

Razmatrajući kiparstvo kao medij koji je u svojoj biti materijalizirana misao, emocija, duh sam, dolazimo do poimanja širine razmjera koje takvo opredmećivanje doseže. Naime, tragovi prošlosti, dosezi naroda i pojedinaca, fizičke i duhovne sfere pronalaze svoje forme u kiparskom izričaju. Snaga pojedinca, u ovom slučaju, svoj potpuni doseg otkriva u komparativnom kontekstu, smještajući se na novoj fazi razvoja, novoj točci memorije. Mlađi je kipar novi doseg, nova točka koja u sebi nosi mnogo više od individualnog talenta. Ona nosi sve kontekste koji su joj prethodili. Nužno je uočiti oslobađanje energije koje nastaje iz usporednog izlaganja dviju kiparskih ličnosti, uz neizbježan komparativni element koji nam olakšava spoznaju o snazi i kontinuitetu izričaja našeg kiparstva i umjetnosti uopće.

Od 2010. kod Meštrovića su izlagali Zlatko Bourek, Matko Trebotić, Dalibor Stošić, Vasko Lipovac, Marija Ujević Galetović, Kažimir Hraste, Enca Kovačević, Frano Missia i Kuzma Kovačić. (Vesna Bulić Baketić)

Kategorije
Izložbe

Akcija Meštart – izložba učeničkih radova

Izložbom Archeology of Archetypes, postavljenom u Atelijeru Meštrović u sklopu programa MEŠTART, multimedijalna umjetnica Martina Miholić usporedila je različita viđenja ljudskoga tijela: klasični pristup kipara Ivana Meštrovića, koji je tijelo oblikovao u tradicionalnim materijalima (kamenu, sadri, bronci i drvu), te suvremeni pristup i tijelo oblikovano pod utjecajem interneta i društvenih mreža. Njezine instalacije, umetnute u stalni postav nekadašnjeg Meštrovićeva atelijera, kojim dominiraju upravo ženski aktovi, temeljile su se na razmatranju arhetipova – ustaljenih obrazaca koji su kroz stoljeća, to jest tisućljeća, definirali načine prikazivanja određenih tema u vizualnim umjetnostima, književnosti, filmu, itd. Arhetipovi poput akta, motiva majke, ratnika, heroja i sl., izašli su iz okvira umjetničkog iskaza u svakodnevni život, uvjetujući kodove i ideale ponašanja, te odnosa prema vlastitom tijelu i identitetu.

Vječna aktualnost arhetipa povod je i za pedagošku akciju koja je u Atelijer Meštrović dovela učenice i učenike zagrebačkih srednjih škola, V. gimnazije i Škole primijenjene umjetnosti i dizajna Zagreb. Oni su pod mentorstvom profesorica Vesne Mišljenović i Bernarde Cesar krenuli u istraživanje arhetipskih očitovanja u radovima Ivana Meštrovića i Martine Miholić. Gimnazijalke i gimnazijalci su sagledavajući kompoziciju, tehniku i materijal, analizirali skulpture u stalnom postavu muzeja, i to one na kojima je posebno zamjetno kiparevo posezanje za klasičnim obrascima, njihovo prilagođavanje vlastitu stilu i onodobnim stilskim imperativima ili stvaranje novih arhetipskih mogućnosti.

Učenici Odjela unutrašnje arhitekture bili su pak usmjereni na temu kuće umjetnika. Projektirali su kuću u kojoj je mogao živjeti Ivan Meštrović, ugrađujući u nacrte znanje stečeno posjetima takvim domovima, ali i viziju arhetipa takve kuće. Učenici Odjela kiparstva pridružili su se pedagoškoj akciji kiparskim ostvarenjima i crtežima s temama akta, autoportreta i karijatide, koje su uvelike obilježile stvaralaštvo Ivana Meštrovića. Djela mladih arhitekata i kipara još jednom su potvrdili izazovnost Meštrovićeve baštine, koja svaku generaciju potiče na nova interpretacije i nadogradnje. Izložba učeničkih radova postavljena u Meštrovićevu radnom prostoru uz djela koja su ih inspirirala i na kojima su učenice i učenici brusili svoj pogled na umjetnost i svijet u kojem žive, logičan je nastavak kreativnog dijaloga između moderne i suvremene umjetnosti, između tradicije i sadašnjosti. U ovom slučaju taj dijalog generira nove posjetitelje, a možda i izlagače u Atelijeru Meštrović i u drugim muzejima.

Barbara Vujanović

Radovi:

Učenice i učenici: prvih (a-d) razreda V. gimnazije
mentorica: Vesna Mišljenović, prof.

Učenice i učenici: Škole primijenjene umjetnosti i dizajna, Zagreb
Odjel kiparstva

Fran Marko Vlahinić
Žudnja, 2021., sadra, 57 x 105 x 48 cm, mentor: Ivan Branko Imrović, prof.
Autoportret, 2021., sadra, 84 x 66 x 77 cm, mentor: Ivan Branko Imrović, prof.
Šestinčanka (karijatida), 2020., brački kamen Veselje, 50 x 30 x 30 cm,
mentor: Miroslav Sabolić, prof.

Karlo Sabolić
Akt, 2021., grafit, 45 x 70 cm, mentor: Ivan Branko Imrović, prof.
Akt, 2021., grafit, 45 x 70 cm, mentor: Ivan Branko Imrović, prof.
Akt, 2021. grafit, 50 x 70 cm, mentor: Ivan Branko Imrović, prof.

Odjel unutrašnje arhitekture
Gita Potočić, Ema Kralj, Fran Petar Domljan, Luka Cerovski, Karla Sopić, Luka Mauro Turšić, Gustav Lauc
mentorica: Bernarda Cesar, prof.

Kategorije
Izložbe

Umjetnost je iz/van/red/na

Galerija Meštrović, Split

Umjetnost je izvanredna i posljednju godinu očito i izvan reda. Koliko je sve izvan reda najbolje osjećaju učenici srednjih škola, koji su bili više izvan školskih ustanova nego u njima. Ništa bolje nisu prošli ni muzeji (virusi, potresi itd.). Stoga smo zastali na tren i odlučili ustupiti muzejski prostor za praktičnu nastavu. Omogućili smo učenicima priliku da se pripreme za Akademiju modelirajući uz Meštrovićeva djela, priliku da sudjeluju u stvaranju novog izvanrednog djela.

Dvije iznimno kreativne animatorice i redateljice popratile su cjelokupni proces i izradile animaciju.

O ovogodišnjoj EMA-i:

EMA nam se ponovno vratila, a ove godine omiljeni proljetni Mjesec muzeja traje izvanredno i produljeno od 30. travnja do 30. lipnja, radi čega ćete puna dva mjeseca moći uživati u zabavnim edukativnim sadržajima i otkrivati tajne muzeja i galerija diljem Hrvatske!
Radi posebnih prilika ovogodišnja EMA nema muzeja domaćina, a zajednička tema Iz/Van/Red/No! odabrana je u skladu s okolnostima u kojima su se našli brojni građani i institucije već drugu godinu za redom, vezano uz pandemiju COVID-19, ali i posljedice prošlogodišnjih razornih potresa u našoj zemlji. Nadamo se ipak da ste nam vi, naši dragi posjetitelji, dobro i željni novih saznanja i pustolovina, a mi se veselimo što smo ponovno s vama! 

Jelena Roboz, Voditeljica 26. EMA-e

Više na http://hrmud.hr/

Kategorije
Izložbe

Ivan Meštrović i sve njegove ljubavi

Tema ovogodišnje EMA-e bila je Ljubav, a muzejska pedagoginja Iris Marinović ovu je temu pretočila u izložbu koja se na intiman i dojmljiv način dotiče posebnih odnosa koje je Ivan Meštrović gradio sa ženama koje su obilježile njegov život. Kroz pomno odabrane arhivske fotografije i zanimljive uvide iz osobnih korespondencija, izložba vas vodi u jedno drugo vrijeme i davne ljubavne priče inspirativnih aktera.

O ovogodišnjoj temi, mr.sc. Željko Krnčević, muzejski savjetnik, kaže:

Ljubav
Kad kažemo LJUBAV, a mislimo na to kako ju prenijeti u priče iz muzeja – iz naših depoa, stolova, ladica i sefova… Pomislimo kako je valjda upravo ljubav bila prvi osjećaj u naših dalekih predaka kojima se svakodnevno bavimo. Prvi, onaj pravi plač, zasigurno je izazvao osjećaj zvan – LJUBAV. Od tada pa do danas upravo je ljubav ono šta drži svijet u koliko tolikoj ravnoteži. Zamislite da ljubavi nije – što bi od nas do danas bilo. Ljubav kao protuteža zlu. Ljubav majčina. Ljubav kad se u nama leptirići uznemire. Ljubav prema bližnjemu. Ljubav prema Nebeskom, ali i svjetovnom. Ili, kako ono jedan pjesnik kaže – “o kako tužnih ljubavi ima, ovaj svijet je ispunjen njima”. Ali, naravno, prepun je i sretnih. Da ih ne nabrajamo sve – mogu biti svakakve. Poigrajmo se s ljubavlju, budimo ljubav i prikažimo naš doživljaj ljubavi u našoj EMA- i za 2020. godinu. A upravo je LJUBAV na razne načine prikazana na mnogim kulturno povijesnim, kako pokretnim tako ponegdje i nepokretnim spomenicima. Zavirimo u depoe i iz njih svečano izvadimo LJUBAV. Svakakvu-nekakvu. I zato – učimo se Ljubavi…

Skip to content